Moderni reseni

Točí lišky na domácí kočky? Liška už třetí den honí kočky po celé zemi.

V našem zahradnickém partnerství je to vlastně už třetí případ, kdy vylézá z lesa – naštěstí je poblíž a honí kočky. Dnes ho majitelé zahnali klacky. Odešel. Děti z domu nepouštěme. Volali jsme hajného – říká na vesnici – střílejte, ale do lesa se nesmí. Večer chodíme se psem po obvodu – na pach nereaguje. Zřejmě je starý. Vlastně je otázka – velmi protichůdné informace – pokud je vzteklý, co se s ohařem stane po boji? Myslivec říká, že se není čeho bát – jen se roztrhají. Myslivec říká, že pes uhyne. Kdo má zkušenosti? Pes je samozřejmě plně očkovaný.

Ann 25-06-2009 02:58

Pokud je pes očkovaný, tak pro něj vzteklina nehrozí, ale liška je samozřejmě vážné zvíře.
Nedávno jsme také viděli mladou lišku velmi blízko okraje jednoho města poblíž Moskvy, sotva jsem dokázal psa přivolat z křoví, je dobře, že nemáme žádné plemeno šelmy. Liška je obecně obyčejné odpadkové zvíře, pro člověka není nebezpečné, pokud samozřejmě není vzteklé.

Hledal bych známé hrabače a zorganizoval bych mini-hon.
Nebo nastražte pasti. Ale tady je bohužel lepší se zeptat v sekci Lov, bohužel nic konkrétního poradit nemohu.

Lat. (omlouvám se) střelec 25-06-2009 09:11

Kočka je pro lišku docela potrava. Liška je docela kořist pro lovce i psa. Jen se mi zdá, že ji pes nechytí – protože soudě dle příspěvku to není vzteklá liška, ale drzá.

Amaty 25-06-2009 10:16

Myslivec také říká, že vzteklý neutíká do lesa, ale schovává se za prkny nebo pod domem. V jeho praxi se vyskytly případy, kdy vzteklé lišky vylezly ven. Dokončili je vidlemi.

S_Ch 25-06-2009 11:09

Vypadá to hodně jako vzteklina. Teď není zima, liška nemá důvod chodit do vesnice. Zvlášť když je v okolí spousta skládek odpadků. A lidí se nebojí. Raději ji kousněte. A ke kočkám se chvíli nepřibližujte. Vzteklina není žádná legrace.

Alexander_SAS 25-06-2009 11:54

Ano, bylo by lepší zabít lišku
Zeptejte se hajného, kde se dá koupit papírek na tuhle lišku, abyste si ji mohli v lese zastřelit! Pravda, střelba v určité vzdálenosti od obydlí je zakázaná, ale vážně, do lesa by měl jít každý, vzteklina, jak správně říkali, není žádná legrace!

Amaty 25-06-2009 12:25

Myslivec vás za žádných okolností do lesa nepustí. Říká, že i myslivec má mimo sezónu zakázáno. Říká, že střílejte ve vesnici.

Ann 25-06-2009 12:27

Co kdybychom zavolali na hygienickou a epidemiologickou stanici? Nebo prostě zavolali na ministerstvo pro mimořádné události 01 a nahlásili, že liška je vzteklá?

paša_d 25-06-2009 12:33

Psa bych tam nepustil. Jeden doktor tady říkal, že očkování moc účinné není.
Podle mého názoru je nemožné ji zastřelit silnou pneumatickou pistolí.

Přečtěte si více
Jak správně nazvat tritikale. Triticale: Hybrid budoucnosti – Telegraph

Ann 25-06-2009 12:35

No a pak se ukáže, že je potřeba lákat a čekat na návnadu.
Pořád bych zkusil nastražit pasti dál v lese s shnilými věcmi. I když se asi dá zkusit vyrobit jed. Hlavní je, aby se neublížilo domácím kočkám a psům.

Amaty 25-06-2009 12:40

Domácí mazlíčci pravidelně utíkají – pasti jsou nepřijatelné. Přemýšlíme o výrobě návnady tento víkend.

Ann 25-06-2009 12:42

No, pokud se tam neustále potulují domácí psi, tak budou u návnadových stanic. Takhle se přenáší vzteklina, nejdříve z lišky na psa a pak na lidi.

Amaty 25-06-2009 12:46

Potulují se psi soucitných idiotů, nasbírali jich až 12 a tvrdí, že v zimě psi hlídají celou vesnici. Ale to je na samostatnou řeč. Co s těmito idioty dělat, je zcela nejasné.

Ann 25-06-2009 12:51

Jo, byli jsme mezi prvními, kdo v dubnu na dači zahájili sezónu, potkali jsme po zimě takové hladové, naštvané, agresivní hejno. No, sezóna byla otevřená a záběry nikoho nepřekvapily.

Amaty 25-06-2009 12:58

Bohužel se nám kolem domů dobrosrdečných občanů potulují psy. V obojcích. No a samozřejmě hlídkují na silnicích. Děti tam nepouštěme.

Ann 25-06-2009 13:11

Myslím, že to jsou dvě části stejného problému, oni krmí psy a liška si tam najde něco k sebrání. Bohužel si ani nedokážu představit, jak to vyřešit. Na schůzi našeho chatového sdružení bylo rozhodnuto, že psi budou na území sdružení chováni buď na pozemcích za plotem, nebo na vodítku, všechny ostatní lze odchytit a zlikvidovat. Velmi správný princip podle mého názoru, pokud se o ně chcete starat, vezměte si je pro sebe a starejte se o ně. Nějak se to uklidnilo.

Amaty 25-06-2009 13:23

Spousta hajzlů dává jídlo do misek. Proč to dělají, nemám tušení. No, tady to máme.

Ann 25-06-2009 13:26

I tady, ťukám na dřevo, zatím se rozmnožují hlavně vrány a ježci.

Alexander_SAS 25-06-2009 13:33

Pak podejte písemnou žádost myslivci o zastřelení vzteklé lišky!
a ať si rozmyslí, jak se od tebe odhlásí! zároveň pošlete ten samý nesmysl policii a místní samosprávě

Vzzik 25-06-2009 15:00

No, pokud je tak drzá, že ji odhánějí klacky a často ji vídají. A všichni ji jednomyslně chtějí zabít. Postavte zástěnu a za pár večerů ji máte.
Myslivec jedním hlasem řekl: „Nikdo nestřílel, je klid. U nás je všechno v pořádku.“

I když v 99 % případů nikdo nepřijde střílet, pokud nezavolají obyvatelé. A chápu, že by neměli.

P.S. Jen buďte opatrní v obydlených oblastech. Velmi opatrní.

lovec.andrei 25-06-2009 15:23

Proboha! Kam jsme se to dostali? Liška zahájila vládu teroru a muž se zbraní je nucen hledat někoho, kdo se jí zbaví.

Yalta 25-06-2009 17:07

Pokud nastražíte návnadu, napište prosím zpět. Podělte se o své zkušenosti.
Máme podobný problém.

Niky 25-06-2009 17:13

citát: Kam nás to dovedli? Liška zahájila vládu teroru.

A tady jsme, tři dny marného bloudění, všichni se schovali do děr nebo tak něco, psi se nudili a pak tolik radosti.

Přečtěte si více
Alocasia - neuvěřitelně nápadné listy ve správných podmínkách. Druhy a odrůdy. Péče. Fotografie — Botanichka

Amaty 25-06-2009 23:04

citát: Původně napsáno uživatelem Nikey:

Psi se nudili a pak zavládla taková radost.

Igore, nemáš zač, ale jen pokud je naštvaná.

Niky 26-06-2009 10:42

Není to pro ně poprvé.

Amaty 26-06-2009 10:53

Na sobotu se očekává slušné počasí – oblačno, bez deště.

Niky 26-06-2009 13:22

Ano, v sobotu jedeme do Rjazanské oblasti.

lovec.andrei 26-06-2009 21:15

citát: A tady to máme, tři dny marného bloudění

Igore, když zjistili, že máš posily, „a půjdeme na sever,“ tak šli na sever.

Petros 27-06-2009 11:51

S návnadou nic nezabere. Jakmile zvíře vstoupí do agresivní fáze, přestane se krmit. Za týden samo zemře. Jediné, co zbývá, je schovat se na stezkách. Křik zraněného zajíce by mohl pomoci lišku vylákat. I když jsem nikdy nelovil vzteklou lišku. Díky Bohu, nemám žádné zkušenosti.

Amaty 30-06-2009 03:24

citát: Původně napsáno uživatelem Petros:

Týden a zemře to samo.

Vypadá to, že je to pryč. Zdá se, že je ticho.

S_Ch 30-06-2009 11:10

Nedoporučuji se nějakou dobu přibližovat ke kočkám, obzvlášť k dětem. Pro jistotu.

Amaty 02-07-2009 22:18

Jak na potvoru, děti našly v krabici koťata. Kdo sakra ví, od které kočky.

Pan Smith 09-07-2009 17:45

Na mé dači ve vesnici se lišky také zuřily, skoro vlézají do domů.
Mnohokrát jsem ho vyhnal ze svého pozemku. Unavil mě víc než kýla, bral jsem si ho s sebou na daču.
mého psa (obvykle si je neberu kvůli pravidelným úhynům vesnických psů a konfliktům s jejich majiteli). V důsledku toho byly během tří dnů pobytu uškrceny dvě lišky (jedna za mým domem, druhá při procházce lesem 100m od vesnice) a nějaký toulavý pes, jako třeba běloch. ZÁVĚR: jeden stafordšírský teriér vás zbaví lišek a přebytečných toulavých psů.

Amaty 09-07-2009 21:31

Nejdřív jsem to nechápal/a


kvůli pravidelným úhynům vesnických psů a konfliktům s jejich majiteli

pak jsem se do toho pustil

citace: Původně napsáno panem Smithem:

Jeden stafford tě zachrání

Nejhorší je, že vás to může také zbavit rodiny a celkově sousedů a pak vám najít zaručenou práci s pilou na železo. Raději to uděláme postaru – s puškou a psy. Rád bych se s ní setkal na 100 metrů. A je tu naděje, že Remington je spolehlivější než Staff. Mimochodem, co dělali s liškami po jejich zabití? Já jsem tu lišku trefil. Pořád se jí dotýkám v rukavicích a s náhubkem – už mě to nebaví.

Pan Smith 10-07-2009 11:05


Nejhorší je, že se může zbavit i vaší rodiny a celkově sousedů a pak vám najít zaručenou práci s pilou na železo.

NE personál je na 100% adekvátní k lidem, když s ním jdu, běhají k němu děti sousedů z celého dvora, aby si hráli, některé úplně malé dokonce jezdí na koních, babičky, pořád sedící na lavičkách, se zpočátku bály, šeptaly mu po něm “ten pes je zabiják” a teď ho šíleně milují, pořád se mu snaží dávat bonbóny a sušenky.

Přečtěte si více
Semena česneku ze šípů: jak vypadají, kdy je zasadit na podzim, co roste

Ann 10-07-2009 15:02

Staffordshire teriéři jsou fajn, mám je rád. Teď se jim budeme vyhýbat, protože venčím psa, ale jsou to fajn psi.

Předevčírem jsem v rubrice ROG četl zprávu o extrémně špatné situaci letos se vzteklinou v Moskevské oblasti. Musíme chránit domácí zvířata i lidi. A samozřejmě je nutné se nechat očkovat.

S_Ch 10-07-2009 18:28

citát: Jeden stafordšírský teriér vás zbaví lišek a přebytečných toulavých psů.

Jsou stafordové tak děsiví? Moje fena nedávno tak silně šukala se stafordem, že jsem ji díky bohu odtáhla, jinak by staford byl na holičkách. Majitelka chodila bez vodítka a bylo jí to jedno, vždyť má staforda!

Amaty 10-07-2009 18:41


Moje fena nedávno přilepila stafordšírského teriéra k takové feně.

Velmi nežádoucí experiment. Může způsobit zavrženíhodný komplex z mosky. S personálem to bývá jinak. Dokáže vás prostě sežrat. Muž píše:

citace: Původně napsáno panem Smithem:

Obvykle si je neberu kvůli pravidelným úhynům vesnických psů a konfliktům s jejich majiteli.

S_Ch 10-07-2009 18:56

Ano, lovecký husky si bere stafordšírského teriéra. Je jí jedno, jestli je to jezevec nebo stafordšírský teriér. A žádné experimenty se nekonaly, jsem proti psím zápasům. Jen jsme se procházeli a stafordšírský teriér pobíhal bez vodítka. Požádala jsem, abych psa dala pryč, na což mi bylo řečeno: „Nebojte se, je klidná.“ To je vše. A nejsme vycvičení k tomu, abychom se odvraceli.

P.S. Co se týče jídla, je to otrava.

Pan Smith 14-07-2009 13:54

citát: Původně napsáno uživatelem Amaty:

A vesničtí psi mají obvykle s huskyi mnoho společného – alespoň co se týče velikosti.

Většinou kavkazští psi a lajky. Jsem proti psím zápasům a snažím se jim vyhýbat, ale často se setkávám se psy, kteří venčí bez vodítka.

citace: Původně napsáno uživatelem S_Ch:

Ano, lovecký husky si bere hůl. Je mu jedno, jestli je to jezevec nebo hůl.

No, nevím a dost o tom pochybuji. Za jedinou skutečnou hrozbu pro mého karata považuji jen bojová plemena, ani rotvajler, doberman a boxer si s nimi nemohou rovnat. I když lajkové a stafordšírští buldoci jsou jiní.

Austrálie 20-07-2009 10:46

citace: Původně napsáno panem Smithem:

V důsledku toho byly během tří dnů pobytu uškrceny dvě lišky (jedna za mým domem, druhá při procházce lesem 100 m od vesnice).

Personál takhle nevypadá ani náhodou:

Pane Smite, nenechte si ujít cenné psí zkušenosti, podělte se o své těžké chvíle v tomto vlákně:

Muži tam evidentně loví se špatnými psy. Je tma.

Ohrožení.
Dokonce i múza mě navštívila. Prchavě.

Moji zaměstnanci chytili v lese lišku.
A já si ji beru domů.

Pan Smith 21-07-2009 12:28


To je ale zajímavý zážitek. Pane Smite, prosím, neberte to jako drzost, jako přírodovědec mě strašně zajímá, jak personál lišku chytil. Zvlášť v lese. Pokud vím, pronásledoval ji 100 metrů od vesnice? Nebo ležela 100 metrů od vesnice? Se známkami rozkladu a charakteristickým zápachem?

Ne, nehonil ji 100 metrů od vesnice, jen jsem venčil psa u lesa a narazil jsem na lišku, která buď lovila myš, nebo něco kopala. Když nás uviděla (20-30 metrů od nás), vrhla se do křoví směrem k lesu, protože tam byla zatopená rokle, ukázalo se, že běžela trochu tečně naším směrem, pes se vrhl, aby ji v lese odřízl. Samotný proces jsem kvůli husté vegetaci neviděl.

citát: Původně napsáno uživatelem Aus:

Moji zaměstnanci chytili v lese lišku.
A já si ji beru domů.

Nevzal jsem si to domů, protože to bylo tak rozkousané.

Přečtěte si více
Srna žere králíky: důvody a jak tomu zabránit. Proč králičí matka jí svá mláďata |

Mladý kocour, obyvatel Ozerného kordonu v rezervaci Jižní Kamčatka, je zvyklý považovat se za pána těchto míst. A pak jednoho dne, při procházce po svém panství, potká neobvyklé zvíře – zrzavé, s dlouhým čenichem a nadýchaným ocasem. I liščí mládě se o podivného cizince zajímá – na břehu Kamčatského jezera nikdy předtím nikoho takového nepotkalo. Jak skončí seznámení kočky a lišky? Kdo si udrží titul “pán tajgy”? Zjistěte to ve videu “Kočky vs. Lišky”.

Co mají lišky a kočky společného?

Přestože jsou lišky příbuzné psům, mají také mnoho společného s kočkami. Například lišky mají svislé zornice a drsný jazyk. Jsou ladné a hbité, stejně jako kočky, a také se snaží vylézt někam vysoko, dokonce i na strom.

A lišky, stejně jako kočky, jsou od přírody velmi zvědavé. Proto je video pravděpodobně spíše příběhem o tom, jak se kočka a liška setkaly, než o boji. Obě strany však byly procesem natolik uchváceny, že ani lidský zásah je nezastavil a nenechaly se odradit od cenění zubů. Zdá se, že kočce se podařilo dokázat svou nadřazenost: zaujal vysoké postavení a patrikjevna musela ustoupit.

Jaké konzervované krmivo je pro kočky chutnější?

POZOR, VÝZKUM! Můžete se zapojit vy i vaše kočka! Pokud žijete v Moskvě nebo Moskevské oblasti a jste připraveni pravidelně sledovat, jak a kolik vaše kočka jí, a také si to nezapomeňte všechno zapsat – dostanete ZDARMA SADY MOKRÉHO KRMIVA.

Chování koček není vždy předvídatelné, zejména pokud jde o interakce s jinými zvířaty. Některé kočky například život se psy prostě zbožňují, zatímco jiné se jich naopak bojí. A některým kočkám je téměř jedno, zda je v domě pes, nebo ne. Jejich interakce s liškami může být také obtížně předvídatelná.

Lhostejnost

Lišky a domácí kočky jsou k sobě většinou lhostejné. Jejich kontakty nejsou časté, i když některé z nich mají negativní konotaci. To neznamená, že je lze považovat za přátele. Lišky někdy dokonce přítomnost kočky zastrašují. Obvykle si také udržují odstup od domácích psů.

Možné nebezpečí

Mezi liškami a kočkami existují značné rozdíly. Lišky obecné a šedé lišky někdy považují domácí kočky za možnou kořist, zejména pokud jsou malé. Lišky zřídka útočí na kočky, ale to se může stát v době nedostatku potravy. Kočky také vědí, jak lišky ovládat. Pokud je lišky pronásledují, často ukazují své ostré tesáky a drápy. Lišky i kočky si tedy mohou být navzájem nebezpečné.

ochrana

Kromě toho, že lišky útočí na domácí kočky kvůli potravě, mohou se lišky vůči kočkám chovat velmi agresivně také z obranných důvodů. Pokud liška chrání svá mláďata, může to vést k jejímu obzvláště agresivnímu chování, protože kočky někdy mladé lišky zabíjejí.

Opatření

Pokud se obáváte potenciálního nebezpečí, které může liška pro vaši kočku představovat, ujistěte se, že je vždy uvnitř a v bezpečí. Navíc, pokud je vaše kočka venku bez vás, může se stát kořistí lišky, proto se ujistěte, že se zvířaty setkávají pouze pod dohledem. A protože lišky jsou primárně noční predátoři, noční hodiny mohou být pro kočky a další zvířata obzvláště nebezpečné.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button