Technologie

Mohou děti dostávat med? | informace o dětské výživě na webových stránkách Huggies®

Med je bohužel pro děti, zejména pro miminka v prvním roce života, naprosto nebezpečný produkt. Konzumace medu je spojena s vysokým rizikem dětského botulismu, vzácného, ​​ale potenciálně smrtelného onemocnění způsobeného sporami Clostridium botulinum, které kolonizují dětská střeva a produkují toxiny, které napadají nervový systém. Děti v prvních šesti měsících jsou nejzranitelnější, protože jejich mikrobiom dospívá a jeho obranné mechanismy jsou nedokonalé. S přibývajícím věkem se snižuje riziko onemocnění dětským botulismem – tělo je již schopno zabránit množení spor ve střevech. Přestože někteří výrobci med sterilizují, aby snížili riziko kontaminace, na celosvětovém trhu existují protichůdné předpisy, které zpochybňují bezpečnost tohoto milovaného sladidla, i když je zpracováno. Med proto můžete dětem dávat nejdříve ve 12 měsících.

Je med dobrý pro děti?

Složení živin se velmi liší v závislosti na stravě včel a druhu medu: například surový med může obsahovat více antioxidantů než med zpracovaný. Existují dokonce důkazy, které naznačují, že některé druhy medu mohou mít antibakteriální, protizánětlivé, protiplísňové a antivirové vlastnosti, ale je zapotřebí více výzkumu. Med obsahuje stopy vitamínů, minerálů, různých elektrolytů, enzymů, aminokyselin a dokonce i flavonoidů. Ale abyste mohli využít výhody těchto živin, musíte konzumovat příliš mnoho medu, což může vést k inzulínové rezistenci a cukrovce. Med má však stále určité prospěšné vlastnosti. Například med lze použít jako prostředek na potlačení kašle. Ve studii 105 dětí ve věku 2 až 18 let s infekcemi horních cest dýchacích byl med účinnější na noční kašel než léky proti kašli. Světová zdravotnická organizace (WHO) a také Americká pediatrická akademie (AAP) proto doporučují dát dítěti při kašli lžičku medu s teplou vodou nebo mlékem. V současnosti se navíc mluví o účinnosti medu jako prostředku na hojení ran a popálenin. Med má antioxidační, antibakteriální a protizánětlivé vlastnosti, které lze využít k lokální léčbě povrchových ran. Tento způsob léčby kožních lézí však zatím nelze univerzálně doporučit, protože je nutný další výzkum účinnosti a bezpečnosti této metody.

Je med zdravější než cukr?

Největší mylná představa je, že med je zdravější než cukr. Med je ve skutečnosti čistý cukr, i když přírodního původu: v reakci na vstup medu do těla probíhají stejné procesy jako při konzumaci sladkých bonbónů – zvyšuje se hladina glukózy a vzniká velké množství inzulínu. Med sice obsahuje více živin než cukr, ale nekontrolovaná konzumace tohoto produktu může vést k vážným zdravotním problémům. A pokud chcete kojeneckou výživu osladit, zvažte použití čerstvého ovoce, které obsahuje vlákninu, jako je banán, fík, jahoda nebo jiné přirozeně sladké ovoce. Stejně jako u každého přidaného cukru doporučuje Americká akademie pediatrů zavádět med dětem nejdříve ve věku 2 let a ne více než 25 gramů (nebo 6 čajových lžiček) denně. Dnes je známo více než 300 druhů tohoto produktu. Jaký druh medu dát dětem, je na rozhodnutí rodičů, protože neexistují žádná konkrétní doporučení o výhodách tohoto nebo toho druhu medu pro děti.

Přečtěte si více
Jak vybrat spolehlivou automatizaci pro brány

Doufáme, že vám byl tento článek užitečný. Chcete-li takový obsah přijímat, přihlaste se k odběru našeho newsletteru. Poskytne vám užitečné a relevantní informace nejen v těhotenství, ale i v prvních, nejtěžších měsících mateřství.

Zdroje:

  1. Je med bezpečný pro děti? Kdy mohou mít děti med?
  2. Kdy může mít dítě med?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button