Technologie

Co nalít do topného systému: Domácnost

Ahoj všichni.
Konečně jsem se dostal k topení, teď dokončuji první a hlavní etapu (kotelna a sklep). Zbývá zapojit tři radiátory, otestovat je a užít si teplo.
Ideálně bych to naplnil vodou, ale moje zkušenost s rozmrazováním baterií dvakrát naznačuje, že musím použít nemrznoucí směs. Co mám dát do systému, aby nezamrzl? Starý dům je naplněn nemrznoucí směsí (etylenglykol).
Nechci nalévat etylenglykol, protože. škodlivá a snaží se vše zkorodovat a vytéká ze všech spojů.
Zdá se, že propylenglykol není tak škodlivý jako ethylenglykol, ale je také tekutý a žíravý.
Glycerinová chladicí kapalina je žíravá.
Jsem zmatená. Čím vyplnit?

26-9-2011 14:38 ehpebitor
Původně napsal Pavel_A:

Jsem zmatená. Čím vyplnit?


Bývalý nábytkářský technolog.

26-9-2011 17:12 Nekromanger
26-9-2011 21:29 ternecia
Nelijte glycerin. Minusy to neurychlíte – je to velmi viskózní.
26-9-2011 21:39 Pilot11
Nemrznoucí kapalina určitě.
27-9-2011 00:01 КМ

Původně napsal Pavel_A:

Nechci nalévat etylenglykol, protože. škodlivá a snaží se vše zkorodovat a vytéká ze všech spojů.

Moderní nemrznoucí směsi pro automobily tuto nevýhodu nemají.

27-9-2011 09:50 Прохожий

Mám v něm etylenglykol (ředěný vodou v poměru 1×1, počáteční tlak v trubkách je 1 kg), jelikož vše ostatní je mnohem dražší a jejich přínos je sporný. Trubky – kovoplastové a polypropylenové. ANO, je tekutější než voda, ale pokud je systém správně sestavený, neteče, není cítit zápach – při minus 20 směs obecně nemrzne minus 60. Zkušenost z loňské zimy, kdy vymřel elektrokotel a teplota v domě se vyrovnala úrovni ulice – ukazovala minus 30. že se nikde nic neroztrhlo ani nezmrzlo. Až na to, že se musely dotahovat spoje kov-plast – jsou citlivé na změny teplot.

27-9-2011 22:00 Billi Boi
Jsem zmatená. Čím vyplnit?

Jaký kotel?
Už jsi šel na plyn nebo ne?
Předpokládá se, že dovážené kotle (všechny druhy Vismans a Buderus a další jim podobné) nemají rádi nemrznoucí kapalinu – prosakují a potí. Všechny spoje se také neustále potí.
No, problém odmrazování není jen problém CO. Jsou tam pravděpodobně i záchody/umyvadla/baterie a potrubí. Obecně platí, že moderní dům by se neměl odmrazovat.
Moje voda je zaplavená, i když nebydlím pořád na chatě. Ale v CO je zabudovaný termostat, který je nastaven na alarm – když teplota přívodu klesne pod 40 stupňů, alarm se vypne. Pak reaguji lokálně.
S HI.

28-9-2011 10:04 Прохожий

Problém odmrazování záchodů a přívodu vody jsem loni řešil tímto způsobem – do záchodu byl vložen topný kabel, který zabránil tvorbě ledu ve vodovodu u vchodu do domu, topný kabel už mám uvnitř potrubí, takže tam nebyl žádný strach z odmrazování. Přívod vody v celém domě je vyroben z polypropylenu a nebojí se zamrznutí. Můj dovezený kotel Dakon Piro se „nepotí“ nemrznoucí kapalinou, za 3 let provozu z něj nevytekly žádné netěsnosti (fuj 5x!). Kovoplastové spoje s nemrznoucí kapalinou mohou při poklesu teploty pod 0 mírně prosakovat (lze to eliminovat dotažením matice, již netěsní), ale na polypropylenu vyztuženém skelnými vlákny nedochází k netěsnostem, do kterých polovina topného okruhu byl přeměněn letos v létě.

Přečtěte si více
8 receptů na okurky v korejském stylu, které zvládne každý

28-9-2011 20:32 Pavel_A
. Jaký kotel?
Borinsky AOGV (nejběžnější)

. Už jsi šel na plyn nebo ne?
Ano

. No, problém odmrazování není jen problém CO. Jsou tam pravděpodobně i záchody/umyvadla/baterie a potrubí. Obecně platí, že moderní dům by se neměl odmrazovat.

To je sice pravda, ale z hlediska materiálových a mzdových nákladů je mnohem významnější systém vytápění.

. V CO je zabudován termostat, který je nastaven na alarm – když teplota přívodu klesne pod 40 stupňů, alarm se vypne

Ano, je to pohodlná věc, už dlouho jsem snil o alarmu JSEM. vsadím se.

. Moderní nemrznoucí směsi pro automobily tuto nevýhodu nemají.

Všechny tečou a jsou jedovaté.

. Nelijte glycerin. Minusy to neurychlíte – je to velmi viskózní.

Nehodlám neustále hnát systém do mínusu. Nevýhodou je, že je to nouzovka.

dobré pro všechny, jen mrazivé

Vře to na 80 stupňů, nebude to fungovat.

28-9-2011 20:54 Казбек

voda. i když záleží na kotli. dovážené kotle s bitermálním výměníkem nejsou určeny pro použití glykol. Nejde o úniky. Pokud dojde k chybě v návrhu topného okruhu nebo upnutí radiátorů regulačními ventily, může dojít k pěnění chladicí kapaliny ve vyrovnávací jednotce kotle, což vede k vyhoření výměníku tepla.

Téměř všechny dovážené plynové kotle mají protimrazovou ochranu, i když je zapnutý „standby“ režim, při teplotách kolem 0 +5 C se kotel periodicky spouští.

Dalším problémem je energetická závislost.

28-9-2011 20:57 Казбек
Borinsky AOGV (nejběžnější)

jakékoliv nemrznoucí rozpouštědlo. pokud je kapacita systému velká, kupte etylenglykol, zřeďte vodou.

Těsnění jsou paronitová nebo gumová? materiál potrubí, radiátorů?

29-9-2011 09:32 HARON

Naplnil jsem to nemrznoucí směsí. Vzal jsem malý 60l sud VR koncentrátu, je tak modrý. Teď ani nechápu, proč v zásadě dům nemůže zamrznout, pokud to není podlaha v garáži. No, aby systém nezrezivěl, dokud tam je, nech to být. netěsnosti – byly dvě problémové oblasti, dvě další byly přidány, několikrát jsem se střídavým úspěchem potýkal: dva rohové spoje bez pojistných matic a dva kulové ventily podél vřetene. No neteklo, spíš se zapotilo, i když občas za studena kapka visí, jelikož je to všechno v kotelně a já do toho moc nezasahuji. kov-plastové spoje, všemožné radiátory atd. – vše ok. Filtr jsem odstranil loni – na pletivu bylo hodně lněných vláken, neviděl jsem žádnou rez ani písek, ne jako některé – trubka je 50 mm a více než polovina je ucpaná kdo ví čím.

29-9-2011 11:18 Pavel_A
Původně napsal Kazbek:

Těsnění jsou paronitová nebo gumová? materiál potrubí, radiátorů?

Radiátory v suterénu jsou litinové, s pryžovým těsněním. U amerických žen jsou těsnění paronitová. Hlavní trubky jsou kovové, přípojky k radiátorům polypropylenové. Všechny kovové spoje jsou závitové (asi 200, už mě nebaví je kroutit).
Plánuji udělat hliníkové radiátory do obýváku (hezčí, lépe se s nimi pracuje (baterie ve sklepě váží 98 kg, 14 sekcí, sotva bych je mohl pověsit)).

Přečtěte si více
Jak pěstovat meloun doma: příprava půdy, zalévání a osvětlení, recenze — TsvetOK 66

Ve starém domě jsem v roce 2006 systém odmrazil, přestavěl a naplnil zředěnou nemrznoucí směsí (2 díly nemrznoucí směsi, 1 díl vody). Čas od času se objeví drobné netěsnosti, zvláště když se netopí. Některé byly odstraněny, některé byly zablokovány (kulový kohout podél osy a několik dalších spojů bylo špinavých).

Vzhledem k tomu, že v systému je mnoho závitových spojů, obávám se netěsností po nějaké době, kdy nemrznoucí směs naleptá těsnicí pastu.

29-9-2011 11:36 Nikolaich T4

Pouze nemrznoucí kapalina na bázi propylenglykolu! Všechno ostatní je otrava! A musíte to naředit takto: řekněme koncentrát chladící kapaliny je 65g, takže je třeba ho ředit přesně půl na půl vodou, pak tolik neutrpí účinnost topného systému, kapalina není tak viskózní, a stále nezmrzne, protože při vysokých teplotách pod nulou se stává rosolem s krystaly a nerozpíná se Zkušenost, syn těžkých chyb!

29-9-2011 12:20 Nikolaich T4

Pouze nemrznoucí kapalina na bázi propylenglykolu! Všechno ostatní je otrava. A musíte to naředit takto: řekněme koncentrát chladící kapaliny je 65g, takže je třeba ho ředit přesně půl na půl vodou, pak tolik neutrpí účinnost topného systému, kapalina není tak viskózní, a stále nezmrzne, protože při vysokých teplotách pod nulou se stává rosolem s krystaly a nerozpíná se Zkušenost, syn těžkých chyb!

29-9-2011 13:00 HARON
Všechno ostatní je otrava!

a naplnil jsem to nemrznoucí směsí. ve skutečnosti automobil, pokud jsem ho koupil ve speciálním obchodě a za dvojnásobnou cenu, nemrznoucí směs stejného označení se prodávala jako „speciální pro topné systémy“ a důrazně se doporučuje při nákupu kotle, konkrétně jsem porovnal údaje výrobce kód a barva je podobná. jed, možná ne jed, teď jsou všechny označeny jako eko. Stejně to nebudu pít.

29-9-2011 14:30 Igoreh@
Původně napsal HARON:

a naplnil jsem to nemrznoucí směsí.

Světelný byznys! Proto se nelije do chladicího systému domácích automobilů! Sežere to hlavu 5letému dítěti!

29-9-2011 14:51 Прохожий

Původně napsal Igoreh@:

Světelný byznys! Proto se nelije do chladicího systému domácích automobilů! Sežere to hlavu 5letému dítěti!

Figurky. Automobilové nemrznoucí směsi již nespotřebovávají hliník. Ještě před 15 lety byl plný „levotočivé“ nemrznoucí směsi a nemrznoucí směsi, která po nalití do motoru zhnědla (žrala hliník, teď jsem o takových případech od řidičů dlouho neslyšel).

29-9-2011 14:58 Igoreh@
Původně napsal Passerby:

Figurky. Automobilové nemrznoucí směsi již nespotřebovávají hliník

Ano! Nejedí. . V srpnu jsem opravoval hlavu v TAZ.
29-9-2011 15:10 Прохожий
Pro Igoreh@:
Zvláštní. Co to bylo za nemrznoucí kapalinu?
29-9-2011 15:18 Igoreh@

Kdo sakra ví. AJEish. Nepamatuji si značku, omlouvám se. Hlava se ale zasekla a chladicí systém se musel umýt Nejen že bylo sežrané svítidlo, ale dokonce byla díra v trubce, která jde z čerpadla do kamen Otvor měl průměr 2-3 mm! Dříve, jako ty, jsem se smál, když mluvili o jeho žíravosti.

Přečtěte si více
Základní metody utěsnění závitových spojů potrubí - Průmysl

29-9-2011 15:23 Прохожий

Původně napsal Igoreh@:
Kdo sakra ví. AJEish. Nepamatuji si značku, omlouvám se. Hlava se ale zasekla a chladicí systém se musel umýt Nejen že bylo sežrané svítidlo, ale dokonce byla díra v trubce, která jde z čerpadla do kamen Otvor měl průměr 2-3 mm! Dříve, jako ty, jsem se smál, když mluvili o jeho žíravosti.

Změnila se barva nemrznoucí směsi? Obvykle lze „žíravou“ nemrznoucí kapalinu vždy odlišit tím, že velmi rychle mění barvu na hnědou – rychleji, než sní to, co je „nezbytné“, což umožnilo její vypuštění dříve, než poškodí motor.

Ps – „nezasmál jsem se“, když se mluví o působení nemrznoucí směsi a nemrznoucí směsi na hliník, protože jezdím už dlouho (na Volze jsem se dostal do „žíraviny“ 3x za sebou) a mám setkali se s „spálenou“ nemrznoucí směsí více než jednou. Pravda, v poslední době, jak jsem psal výše, jsem se nesetkal s žádnou „palenkou“, možná proto, že se snažím používat „značkovou“ nemrznoucí směs.

29-9-2011 15:28 Igoreh@
Původně napsal Passerby:

Ale barva nemrznoucí směsi se nezměnila

Ano. Změněno. Měl jsem červenou skvrnu, před opravou hlavy se mísila se rzí, nevěnoval jsem tomu pozornost, rozhodl jsem se ji tuto sezónu změnit. Jezdil jsem na něm 3 roky.

29-9-2011 15:39 Прохожий

Původně napsal Igoreh@:

Ano. Změněno. Měl jsem červenou skvrnu, před opravou hlavy se mísila se rzí, nevěnoval jsem tomu pozornost, rozhodl jsem se ji tuto sezónu změnit. Jezdil jsem na něm 3 roky.

O! MUSÍTE dávat pozor na změnu barvy nemrznoucí směsi! „Jezení“ se stává hnědo-rezavým a musí být vypuštěno, jakmile si toho všimnete. Pak nebude mít čas způsobit škodu.

29-9-2011 15:47 Igoreh@
Původně napsal Passerby:

MUSÍTE dávat pozor na změnu barvy nemrznoucí směsi!

Nemrznoucí směs? Nemrznoucí směs je nezávadná. V mém případě to bylo těžké si všimnout. Červená, s fluorescenčními přísadami, byla také natřena expanzní nádrž. Poté jsem zkusil vyplnit tu žlutou, ale také velmi rychle „zrezivěla“. Pustil to do prdele. jámy a už neriskoval, úplně jsem propláchl chladicí systém a teď používám nemrznoucí směs. Naštěstí je to levnější!

29-9-2011 16:09 Прохожий

Původně napsal Igoreh@:

Nemrznoucí směs? Nemrznoucí směs je nezávadná. V mém případě to bylo těžké si všimnout. Červená, s fluorescenčními přísadami, byla také natřena expanzní nádrž. Poté jsem zkusil vyplnit tu žlutou, ale také velmi rychle „zrezivěla“. Pustil to do prdele. jámy a už neriskoval, úplně jsem propláchl chladicí systém a teď používám nemrznoucí směs. Naštěstí je to levnější!

Hmm. Ve skutečnosti je nemrznoucí směs a nemrznoucí směs to samé. Prostě Tosol je ruská značka (od názvu oddělení (TOS), kde byla vyvinuta, s koncovkou označující v chemii, že patří do skupiny alkoholů), ale je to to samé – roztok etylenu glykol. Přidávají se do něj přísady, aby se lépe smáčel a nežral hliník. Do „palenky“ se nepřidávají žádné přísady – proto jí hliník.

Přečtěte si více
Kdo vynalezl laminát - RU DESIGN SHOP® Všechno nejlepší - Doma!

29-9-2011 16:13 Igoreh@
Původně napsal Passerby:

Hmm. Ve skutečnosti je nemrznoucí směs a nemrznoucí směs to samé.

No, h.z. Budiž, nebudu se hádat. Mohu říci jen jedno, tyto 2 kapaliny se navzájem nespojí. Nepamatuji si, ve kterém autě jsem experiment prováděl (z neznalosti) jsem přidal nemrznoucí směs do systému, kam se nemrznoucí směs nalévala. Výsledkem je hnědavě rezavá kapalina. . Se všemi důsledky!

29-9-2011 17:11 Прохожий

Původně napsal Igoreh@:

No, h.z. Budiž, nebudu se hádat. Mohu říci jen jedno, tyto 2 kapaliny se navzájem nespojí. Nepamatuji si, ve kterém autě jsem experiment prováděl (z neznalosti) jsem přidal nemrznoucí směs do systému, kam se nemrznoucí směs nalévala. Výsledkem je hnědavě rezavá kapalina. . Se všemi důsledky!

Zde je to, co odborníci píší o míchání nemrznoucí směsi a nemrznoucí směsi: „Možnost smíchání různých chladicích kapalin závisí na kompatibilitě přísad. Jejich balení se mohou lišit složením a množstvím použitých látek, protože různí výrobci používají různé přísady. V jednom případě se jedná o anorganické sloučeniny – nitrid boru, aminové a fosfátové inhibitory, v druhém o importované chemické sloučeniny nové generace. V důsledku interakce přísad se zpravidla zhoršují antikorozní a mazací vlastnosti nemrznoucí směsi. To vede k urychlenému selhání částí motoru. Z tohoto důvodu se nedoporučuje míchání různých chladicích kapalin.

U nemrznoucích směsí zahraniční výroby je nekompatibilita s jinými chladicími kapalinami pozorována méně často a zpravidla je to uvedeno na štítku. A přesto by bylo správné předpokládat, že chladicí kapalinu nelze míchat. Názor, že je možné míchat s nebo s, je také mylný: barvy různých chladicích kapalin závisí na použitém barvivu a neovlivňují kompatibilitu kapalin.“

29-9-2011 17:16 Igoreh@
Ano, ať píšou. Zdálo se, že se ten člověk ptá na něco jiného?
29-9-2011 17:22 Nová funkce

V zelenožlutých plastových sudech je speciální nemrznoucí směs, ale má se za to, že do nástěnného kotle (Baxi, Beretta atd.) nelze přidat více než 10 procent, jinak výměník popela selže Řeknu vám to jako superguru. Pravda, jsme úplně zatopené systémy a nikdo si nestěžoval.

29-9-2011 17:27 Pilot11
vždy zelená lil.
29-9-2011 22:22 ariel1964

Co když je to transformátorový olej? Když bylo „všechno z JZD, všechno je moje“, sypali to jednotliví soudruzi. (zkušenosti z provozu nevím).

29-9-2011 22:40 Igoreh@
Původně napsal ariel1964:

Co když je to transformátorový olej?

Ano, Mono, jen stsut! Ale obecně je to přepadení, pokud se přehřeje a vzplane a může bum. Jeho expanzní koeficient je velký. Obecně, jako od prasete, nevíme, co očekávat.

29-9-2011 22:44 Nikolaich T4

Říkám to znovu! Nebuďte chytří, pouze nemrznoucí směs na bázi propylenglykolu od jakéhokoli výrobce pro váš domov, není tak drahá! Jakmile se vstřebá do dřeva (a napoprvé dojde na 100% k únikům), bude vás otravovat roky. Všechny nemrznoucí směsi a oleje atd. výrazně snižují účinnost vašeho topného systému + moderní kotel dostane písaře! Jen KChM a AGV, kamna na břicho ještě vydrží!

Přečtěte si více
Montáž profilovaného polykarbonátu

29-9-2011 22:58 Pavel_A
. Ve skutečnosti je nemrznoucí směs a nemrznoucí směs to samé.

Určitě.
Dříve, v 80. letech, se prodávala nemrznoucí směs – na bázi etylenglykolu – bezbarvá kapalina, bez přísad. Jedl hliník. Pak začali vyrábět Tosol, stejnou nemrznoucí směs, jen s antikorozními a protipěnovými přísadami. Přísady vydrží 2 roky, pak zoxidují/vypracují se a nemrznoucí směs se stane nemrznoucí směsí.
Nemrznoucí směs, která se objevila koncem 90. let, je koncentrát – etylenglykol ředěný vodou až do dosažení minimální krystalizační teploty (-65) s přídavkem antikorozních a protipěnivých přísad. Nechyběly ani nepřidané nemrznoucí směsi s bodem mrazu kolem 30 stupňů. Po zředění jedna ku jedné byl bod tuhnutí -40.

Dobře, to jsou všechny texty. Co dát do topení?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button