Recenze

Existuje nějaký neškodný alkohol?

Vědci již dlouho argumentují: Existuje něco jako neškodný alkohol a může být prospěšný? Na toto téma se provádí mnoho výzkumů. A abychom nebyli neopodstatnění, v tomto materiálu nejen odhalíme téma, ale představíme i jejich výsledky.

Cochranova studie

Archibald Leman Cochrane byl skotský lékař, který provedl jednu z prvních studií zdravotních účinků alkoholu. V roce 1979 studoval konkrétní příčiny úmrtí na různé srdeční choroby. Lékař zjistil, že lidé, kteří pravidelně pijí víno, mnohem méně pravděpodobně zemřou na ischemickou chorobu srdeční a infarkty. Zjistil, že to není etanol, který má pozitivní vliv na srdce, ale spíše rostlinné polyfenoly obsažené ve víně. Není to tak dávno, co byla předložena teorie, že jsou to antioxidanty.

Cochrane se rozhodl problém prostudovat průzkumem pracujících lékařů. Jeho ohnisková skupina tedy zahrnovala více než 50 000 mužů. Ukázal to průzkum šance na rozvoj ischemické choroby srdeční je mnohem nižší u těch, kteří pili alkohol. Jejich stravovací návyky navíc výsledky nijak neovlivnily.

Podobné studie mezi lékaři byly provedeny později. Například v roce 2000 a v roce 2005. Jejich výsledky byly přibližně stejné a ukázaly to Několik sklenic vína, vypitých několikrát týdně, má příznivý vliv na zdraví srdečního svalu. V důsledku toho se zrodila teorie, že alkohol má pozitivní vliv na „hodný“ cholesterol a glykovaný hemoglobin, který je ukazatelem rizika cukrovky, a také na jeden z proteinů ovlivňujících srážlivost krve.

Bez konzultací
Nemůžete se léčit?
Naši konzultanti vám pomohou najít účinnou motivaci a přesvědčí vašeho blízkého k léčbě

Chyba ve studii

V roce 2006 byla provedena metaanalýza dříve získaných ukazatelů. Identifikoval nepřesnost. Jde o to, že v do skupiny nepijáků patřili převážně ti, kteří přestali pít alkohol kvůli zdravotním problémům nebo stáří. To mohlo vést k falešným výsledkům a vykazovat méně robustní zdraví ve skupině, která nepila.

Negativní výsledky

Před několika lety WHO zveřejnila údaje o zvýšeném riziku vzniku mnoha nemocí v důsledku konzumace alkoholu. Mezi ně patří:

  • zvýšená úzkost;
  • deprese;
  • onemocnění trávicího traktu;
  • cirhóza jater;
  • sebevražda;
  • nervové poruchy a mnoho dalšího.

Vlastně to není žádné tajemství alkohol je škodlivý pro žaludek, játra a obecně pro většinu orgánů. Ale na této studii je něco zajímavého. Při jeho realizaci byla zjištěna souvislost mezi konzumací alkoholu a vznikem rakoviny nosu, hrtanu, dutiny ústní, jícnu, jater, střev a prsu u žen.

Bylo stanoveno, že: Jedna sklenka alkoholu denně zvyšuje riziko vzniku rakoviny o 4 %, zatímco jeho zneužívání zvyšuje toto číslo na 50 %!

Kromě výše uvedených onemocnění opilost oslabuje imunitní systém, což znamená, že se zvyšuje riziko vzniku mnoha virových onemocnění.

Alkohol způsobuje obrovské škody těhotným ženám a jejich budoucím dětem . Pro tuto kategorii lidí bude alkohol škodlivý v jakémkoli množství a je zakázán až do ukončení kojení.

Přečtěte si více
Onemocnění uší u lidí: příznaky a léčba

Stojí však za zmínku, že tato zpráva se více zaměřila na zneužívání alkoholu a závislost.

Pomozte sobě nebo někomu blízkému překonat závislost

Můžeme tedy vyvodit nějaké závěry „pro“ nebo „proti“ alkoholu?

Názor nejblíže pravdě byl publikován v roce 2013 ve studii Hanse Olava Fekiera na téma „Alkohol – univerzální prostředek prevence? Spočívá v tom, že Existuje mnoho vědecky podložených údajů o negativním vlivu alkoholu, takže s důkazy o jeho výhodách je třeba zacházet opatrně.

Shrneme-li to, můžeme říci, že se nevyplatí riskovat a po přečtení směrodatných publikací obhajujících prospěšnost umírněné konzumace alkoholu jej zařaďte do svého každodenního jídelníčku. Nemůžete experimentovat s výživou a zkoušet na sobě nebezpečnou alkoholovou dietu, která se skládá pouze z alkoholických nápojů, protože tato metoda bude mít rozhodně negativní dopad na zdraví, může způsobit život ohrožující stavy a také vede k rozvoji alkoholismu. Ale ani radikální postoj není vždy správný.

Bez alkoholu samozřejmě nikdo neumírá a nezažívá nedostatek vitamínů a minerálů. Úplné odmítnutí je však vhodné pro ty, kteří se ze závislosti léčili, nebo na ni naopak necítí chuť. Pokud člověk prakticky nepije, ale je zvyklý dát si na narozeniny nebo na Nový rok sklenku nebo dvě vína nebo šampaňského, zákaz může vyvolat rozvoj úzkosti. Vynucená dlouhodobá abstinence může navíc vést ke zvýšené chutě a v důsledku toho k poruchám a záchvatovitému pití. V tomto případě bude poškození z malé dávky výrazně nižší než poškození z možných následků.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button